10 grootste ergernissen in koude acquisitie bij coaches

En de oplossing!!

Je kent het wel. Koude acquisitie Gadverdamme. Natuurlijk weet je dat het als ondernemer bij je pakket hoort. Je hebt er over gelezen. Van ‘cold calling is morsdood’ tot ‘geweldige resultaten met koude acquisitie’. Maar nog niet voor jou, het woord alleen al… Hieronder volgen de 10 grootste ergernissen bij koude acquisitie. Wedden dat je er zeker acht kun afvinken?! Dan wordt het tijd om hiervoor een coach in te schakelen!

  1. Wie moet ik dan bellen?
  2. Ze zitten toch niet op mij te wachten
  3. Wat zeg ik dan aan de telefoon?
  4. Duh, ik blijf niet aan de gang (na 3 keer bellen)
  5. Hoe is mijn USP eigenlijk?
  6. Moet dat?
  7. Hoe dan?
  8. Je loopt gewoon te leuren
  9. Er zijn al zoveel coaches
  10. Ik ga het echt niet doen hoor

Troost je, je bent niet de enige die er zo naar kijkt. En als je dan een keer van start gaat, is dat niet voordat je naar de wc geweest bent, nog even een sigaretje hebt gerookt, je waterflesje vult en een kopje koffie haalt. En dan zit je daar. Achter je bureau, je scherm en met telefoon. Wat nu? Hier volgt de uitleg en wat je ermee kunt doen. Dan veranderen de 10 ergernissen in tools om aan de slag te gaan.

1. Wie moet ik dan bellen?

Als ondernemer is het belangrijk altijd een top 100 voor ogen te hebben. Een top 100 van klanten waar je graag zou willen zitten. Als je deze in kaart brengt zul je bemerken dat het ook veel meer gaat leven. Je leest plotseling een aardig artikel over deze prospect. Je hoort er iets over of bij je sportclub/yoga bemerk je ineens iemand die hier toevallig werkt. Daarom dus een lijst van 50. Blijft het lekker overzichtelijk.

2. Ze zitten toch niet op mij te wachten

Hoezo niet op jou te wachten? Ben je daarom je bedrijf begonnen? Wees trots en vertel erover!

3. Wat zeg ik dan aan de telefoon?

Wat zeg je dan? Ja dat is een belangrijk punt. Niet teveel, less is more. Maak ze nieuwsgierig en denk goed na over wat je wilt zeggen. Schakel desnoods hulp hier voor in. Een frisse blik doet wonderen.

Duh, ik blijf niet aan de gang (na 3 keer bellen)

3 keer bellen, joh, daar begint het pas mee. De meesten stoppen na 5 keer. Dus als je meer belt, blijf je goed in het geheugen. En er is geen enkele receptionist die een zwart kruisje achter je naam zet als je alweer belt.

Hoe is mijn USP eigenlijk

Zorg dat je je USP kent en deze ook kunt overbrengen, met flair en enthousiasme. Ook hier kun je hulp voor inschakelen. Dat zijn altijd geweldige investeringen.

Moet dat?

We leven in een vrij land. Wil je nieuwe klanten? Wil je meer informatie, emailadressen, wil je afspraken? Dan is acquisitie een prima manier om hier aan te komen.

Hoe dan?

Het meest simpele antwoord is: door het te doen! Ga aan de slag. Het lijkt een beetje een dooddoener, maar het is heus de beste manier. Plan er tijd voor in en ‘Just Do It’.

Je loopt gewoon te leuren

Dat leuren, dat is jouw idee. Vind jij dat je met jouw geweldige propositie leurt? Nee toch, je wilt toch graag dat iedereen hier kennis van neemt en jou weet te vinden als het nodig is? Nou dan! Dat ‘ermee leuren’ zit in jouw hoofd.

Er zijn al zoveel coaches

Ja zeker, maar niet één andere heeft jouw kennis, gebruikt jouw tools of doet het op jouw manier!

Ik ga het echt niet doen hoor

Dat soort uitspraken zijn bijna flauw. ‘Eat the frog first’. Ga het doen en je zult versteld zijn van de resultaten die je boekt. En weet je, samen bellen helpt! https://www.leadsbellen.nl insect. En ga het gewoon DOEN!

Koude acquisitie is een praktische en prachtige manier om heel Nederland (en daar buiten) te doorkruisen, om zo de juiste klanten voor jou te vinden en te benaderen. Nog steeds, als sales tool, springlevend. Misschien is het handig er eens met andere ogen naar te kijken. Dat gun ik je!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *